AYASOFYA CAMİ OLARAK İBADETE AÇILMALI 'MI ?

İstismarın bir başka aktörü
Sn Bahçelide , Ayasofya'da çan sesi değil ezan sesi yükselecektir diyor .
Sn Bahçeli , fetihten beri Ayasofya'da yükselen zaten ezan sesidir , çanlar daha fetih günü sustu ..
Evet ..
Ayasofya Türklerin malıdır ,
Türk'ün kılıç hakkıdır .
Sadece isminin Ayasofya Camii olarak değiştirilecek olması hiç bir mana ifade etmez.

Camii müze vasfından çıkarılıp , tekrar her yerinde ibadete açık hale getirilirse Camii vasfını kazanır
Ayasofya'nın tekrar ibadete açılması aynı zamanda kılıç hakkı ile İstanbul'u fetih eden Fatih Sultan Mehmet Hanın vakfının vasiyetidir .
Fatih Sultan Mehmet Hanın vakıf vasiyetinde aynen şunlar yazar
İşte bu benim Ayasofya Vakfiyem, dolayısıyla kim bu Ayasofya’yı camiye dönüştüren vakfiyemi değiştirirse, bir maddesini tebdil ederse onu iptal veya tedile koşarsa, fasit veya fasık bir teville veya herhangi bir dalavereyle Ayasofya Camisi’nin vakıf hükmünü yürürlükten kaldırmaya kastederlerse, aslını değiştirir, füruuna itiraz eder ve bunları yapanlara yol gösterirlerse ve hatta yardım ederlerse ve kanunsuz olarak onda tasarruf yapmaya kalkarlar, camilikten çıkarırlar ve sahte evrak düzenleyerek, mütevellilik hakkı gibi şeyler ister yahut onu kendi batıl defterlerine kaydederler veya yalandan kendi hesaplarına geçirirlerse ifade ediyorum ki huzurunuzda, en büyük haram işlemiş ve günahları kazanmış olurlar. Bu sebeple, bu vakfiyeyi kim değiştirirse, Allah’ın, Peygamber’in, meleklerin, bütün yöneticilerin ve dahi bütün Müslümanların ebediyen laneti onun ve onların üzerine olsun, azapları hafiflemesin onların, haşr gününde yüzlerine bakılmasın. Kim bunları işittikten sonra hala bu değiştirme işine devam ederse, günahı onu değiştirene ait olacaktır. Allah’ın azabı onlaradır. Allah işitendir, bilendir. Fatih Sultan Mehmed Han - 1 Haziran 1453
Ayasofya ibadete açılabilir mi ?
Açılırsa ne olur !
Avrupa'da gerek Osmanlıdan kalma gerek günümüzde inşa edilen birçok cami vardır .
Minareleri vardır .
Lakin bu cami minarelerinden ezan okunmasına müsaade edilmez
Mütekabiliyet esasına göre bilhassa Avrupa , tarihi camilerden başlayarak ya kapatır , yada kiliseye çevirmeye kalkar
Tüm İslam dünyası ayaklanır ki !
Batı bunu göze alamaz ..
Hele ki , Batıda yaşayan Müslümanların halkların tepkisi de çok sert olur , ortalık karışır .
Endişelenmeyin ..
Mali yada iktisadi bir yaptırımda uygulayamaz batı ..
Çünkü batının müreffeh kalması
İslam ülkelerine satacağı mal ile orantılıdır
Bağırır , çağırır ve susar ..
Ayasofya'da tekrar Cami vasfını kazanır .
Ayasofya konusunda her iki tarafı da memnun edecek bir formül bulmakta mümkün.
Ayasofya meselesi kutuplaşma değil uzlaşma meselesi haline getirilebilir .
Ayasofya aynı zamanda hem cami hem de müze olarak kullanılabilir.
Bunun önünde hiçbir engel yok.
Ayasofya'nın ibadete açılması çok basit.
Ilk kat Halı ile kaplanılır ibadete açılır.
2. kat turistlere ayrılır müze görevi ifa eder,
İsteyen turist Sultanahmet'te olduğu gibi şartlara uyarak birinci kata da girebilir.
Resimler Sadece ikinci kattan görülecek şekilde perdelenir.
Turistler sultan Ahmet camisini nasıl ziyaret ediyorsa Ayasofya camisini öyle ziyaret eder...
Ayasofyanın tarihi
Ayasofya yapılmadan önce, aynı yerde yapılmış olan iki farklı kilise vardır.
Bunlardan ilki Konstantin’in oğlu olan Konstantius tarafından 360 yılında yapılmış olan kilisedir.

Bu kiliseye Megale Eklesia, yani, Büyük Kilise ismi verilir.
İmparator Arkadius zamanında, M.S. 404 yılında çıkan isyanlar sırasında yanar.
Arkadios’tan sonra tahta çıkan 2. Teodosius, yıkılan bu kilisenin yerine yeni bir kilise yaptırır.
Bu ikinci kilise M.S. 532’ye kadar ayakta kalır.
M.S. 532 yılında İmparator Justinianus zamanında şehir halkı, huzursuzluk dolayısıyla büyük bir isyana başlar.
M.S. 532 yılında İmparator Justinianus zamanında şehir halkı, huzursuzluk dolayısıyla büyük bir isyana başlar.
Tarihte Nika Ayaklanması olarak geçen bu ayaklanma, neredeyse tüm şehrin büyük hasar görmesine neden olur.
Justinianus bu isyanı bastırır, ancak şehrin yeniden kurması gerektiğini anlar.
Bu Justinianus için bir fırsattır ve şehri yeniden inşa etmek için hazırlıklara başlar. Konstantin nasıl Yeni Roma’yı kurmak istediyse,
Justinianus’un de buna benzer bir amacı vardır.
Ancak bu sefer Yeni Roma yerine Yeni Yeruşalim’i, yani Yeni Kudüs’ü kurmayı amaçlar.
Bilindiği gibi Yeruşalim, yani Kudüs, bütün ilahi dinler için çok önemli ve kutsal bir şehirdi.
Bilindiği gibi Yeruşalim, yani Kudüs, bütün ilahi dinler için çok önemli ve kutsal bir şehirdi.
Bunun en önemli nedeni de orada önce Süleyman tarafından yapılmış olan ve M.Ö. 6. yy’da yıkıldıktan sonra tekrar inşa edilen Kudüs Tapınağı’dır.
Bu tapınak Tanrı’nın halkıyla buluştuğu yerdi.
Dolayısıyla en kutsal yer olarak kabul ediliyordu.
İşte Justinianus de Yeni Yeruşalim’in inşa ederken, bir yandan Yeni Tapınağı inşa etmek istiyordu.
Dolayısıyla Ayasofya mimarisine bakarken, Kudüs’teki Süleyman Tapınağı mimarisi ışığında bakacağız.
Justinianus dönemin en önemli iki mimarını huzuruna çağırır ve planından bahseder.
Justinianus dönemin en önemli iki mimarını huzuruna çağırır ve planından bahseder.
Bu mimarlar Trallesli Antemius ve Miletli İsidoros’tur.
Antemius ve İsidorus plana bakarak bu binanın yapılmasının imkansız olduğu konusundaki görüşlerini belirtirler; ancak Justinianus kararlıdır.
Bu kilisenin yapılması gerekmektedir.
İnşaat 23 Şubat 532 tarihinde başlar ve kilise
27 Aralık 537 tarihinde ibadete açılır.
Ayasofya inşa edildiğinde, piramitler dışında dünya üzerindeki en büyük binaydı ve yaklaşık 1000 yıl boyunca böyle kaldı.
Ayasofya inşa edildiğinde, piramitler dışında dünya üzerindeki en büyük binaydı ve yaklaşık 1000 yıl boyunca böyle kaldı.
Kubbesi 1000 yıl boyunca en geniş ve yüksek kubbe olarak kabul edildi.
Sonuç olarak Ayasofya kılıç hakkı , fetih ganimetidir .
Ayasofya siyasete malzeme edilmemeli
İsmini Ayasofya Camii olarak değiştirmek yetmez
Sn Erdoğan samimi ise
İbadete açar
Ve ilk Cuma namazını Ayasofya Camiinde kılar
Ahmet Atam
Yorum Gönder for "AYASOFYA CAMİ OLARAK İBADETE AÇILMALI 'MI ?"